כניסה להרצאות תתאפשר רק חצי שעה לפני הכנס
17:00-16:30 התכנסות במרכז הקהילתי (לצופים במרכז)
17:45-17:00: ברכות והרצאת פתיחה
על יחסים מבורכים בין אדם למקום ושיפור איכות החיים של הפרט, הקהילה והסביבה.
בהנחיית פרופ' נמרוד אלוני, ראש המכון לחינוך מתקדם במכללת סמינר הקיבוצים, מחברם של ספרים בתחומי החינוך, ושותף בעשייה חינוכית לקידום ההומניזם, הדמוקרטיה והקיימות הסביבתית.
שיחה על יחס מכבד לאדם, למורשת הקהילה ולסביבה הטבעית ועל הברכה הגדולה שניתן להפיק מאריגת שלושת הטובים האלה בדרכי חיים המחברות אדם ומקום. נדון במתח שבין המקומי לכללי, בהבדל שבין אחריות פעילה לגורליות סבילה, בעושר הרב של סביבות התרבות והטבע שיכולות למלא את החיים, בערוצי הפעילות שקושרות את הפרט לקהילה ולטבע, בלמידה קבוצתית ומשמעותית עם חברויות בין-אישיות וחומרי חיים אותנטיים, ובגישה של ראש גדול שכורך יחד את פיתוח העצמי, עזרה לזולת, ודאגה לטוב המשותף החברתי והסביבתי. לא מדובר במהלכים תיאורטיים אלא במעשים שמתמודדים עם משברים ממשיים בחיי הפרט, הקהילה והסביבה
18:30-18:00: למידה ומקום
רצועת מושבים זו תעסוק בתהליכי הלמידה, באתגרים ובהתפתחות המעצימה והמעצבת של הלומד בהקשר האישי- רגשי, המקומי- פיזי ובמרחב הווירטואלי.
למידה מבוססת מקום דרך הסיפור של "המסע לבגרות", בהנחיית נגה בן יעקב, מייסדת תכנית מסע לבגרות
המסע לבגרות הוא מסע רגלי ופדגוגי גם יחד - התלמידים יוצאים לטייל בארץ ותוך כדי הטיול לומדים למבחני הבגרות.
להרחבה
למידה וירטואלית במוקים, בהנחיית ערן רביב, מנהל מיזם קמפוס IL התכנית הלאומית ללמידה דיגיטלית במטה ישראל דיגיטלית שבמשרד לשוויון חברתי
המאה ה-20 התאפיינה בשינויים מרחיקי לכת במרחב האנושי כולו ובתחום האקדמיה והחינוך בפרט.
להרחבה
למידה באמצעות רשתות חברתיות - הסיפור של "הסטורי של אווה", בהנחיית יונה ויזנטל, ממייסדי " הסטורי של אווה" וסמנכ"ל תוכן לשעבר של חברת YES
הסטורי של אווה הוא מיזם להנצחת זכר השואה, המנגיש את סיפור השואה לבני הנוער ומדבר בשפתם.
להרחבה
כל בית ספר צריך מנהיג, בהנחיית עלי סלאלחה (הרצאה בערבית), איש חינוך וציבור דרוזי - ישראלי, מנהל לשעבר של בית הספר התיכון בבית ג'ן
"כל בית ספר צריך מנהיג": עלי סלאלחה על הסיפור המופלא של תיכון בית ג'אן.
להרחבה
הבלתי אפשרי - מאד אפשרי! בהנחיית עופר בן דור - יזם עסקי וחברתי, מייסד ובעלים של חברות עסקיות ושל ארגונים חברתיים בארץ ובחו"ל ,מנטור, ספורטאי אתגרי.
הרצאה מרגשת ומעוררת השראה שהוגדרה על ידי הצופים כ 'הרצאה משנת חיים'.
להרחבה
19:15-18:45: ממקום למקום - על מוביליות חברתית
רצועת מושבים זו תעסוק במקום של הלומד בחברה, בקהילה ומולן, בדגש על מוביליות חברתית ועל האופן בו למידה מהווה כלי לשיפור "המקום החברתי".
מה הקשר שלי למקום הזה? פיתוח זהות מקומית בקרב הקהילה החינוכית, בהנחיית ד"ר דפנה גרנית דגני, מומחית פדגוגית יועצת לאגף מו"פ במשרד החינוך, ראש תכנית להסבת אקדמאים " תמורות" במכללה האקדמית לחינוך ע"ש קיי בבאר שבע
בהרצאה נכיר את הצורך לשלב תהליכי חיפוש ועיצוב זהות במעשה החינוכי של למידה מבוססת מקום.
נגדיר מהו חינוך מבוסס מקום, אילו פרקטיקות הוראה נכללות במודל הפדגוגי של חינוך מבוסס מקום, מהם האתגרים הצפויים למחנך בתהליכים אלו וכיצד ניתן להתמודד עימם באמצעות שילוב תהליכי זהות.
להרחבה
מוביליות חברתית בישראל, בהנחיית עמרי זגן, סמנכ"ל מחקר ופיתוח - קרן רש"י
מה הקשר בין המקום בו נולדת וההכנסה של הוריך לבין סיכוייך להצליח? ומה התפקיד של כולנו בהבטחת מוביליות חברתית לכלל ילדי ישראל.
חינוך בונה קהילה בונה חינוך, ד"ר שרה שדמי וורטמן, (ההרצאה בתרגום לערבית), מנהלת מרכז לאומי ובינלאומי לידע ושותפויות בקהילה, בחברה למתנ"סים
הקהילה המקומית והישוב שבו מתקיימת הלמידה הם המצע לקידום ומינוף תהליכי הלמידה במרכזים הקהילתיים.
להרחבה
יצירת ״התמכרות ללמידה״ מתוך מוטיבציות מבוססות מאפייני הקהילה, בהנחיית אופיר נחום, מרצה לפסיכולוגיית שינוי הרגלים ,מאמן , מייעץ להנהלות עסקיות וחינוכיות ומייסד עמותת קו הזינוק הארצית לפיתוח מנהיגות.
בעולם של הפרעת קשב קולקטיבית תנצחו רק אם תדעו להדביק את הלומדים בתשוקה ללמידה ובהתאמה מקסימלית לצרכים ולערכים שלהם.
להרחבה
20:00-19:30: סיכום ועיבוד
בכל מוקד התכנסות יישובית, יתקיים שיח למידת עמיתים במטרה לקדם שילוב תכנים מעוררי השראה בעשיה החינוכית-קהילתית המקומית.
ניתן לצפות בהרצאות הכנס דרך המחשב ו/או דרך מכשיר הנייד: הורדת אפליקציית ZOOM בספריית ההורדות.
להוראות כניסה לצפייה בהרצאה לחצו כאן. במקרה של תקלה טכנית ניתן לפנות לתמיכה הטכנית בטלפון 03-6200622.
הכנס הופק על ידי צוות פיתוח מקצועי אונליין ומחלקת וידיאו ומדיה, מטח